Navigatie Link overslaanHome » Klantenservice » Schade melden

Schade melden

 Schade melden auto, motor of caravan

Schade aan je auto, motor of caravan wil je vlot en goed afgehandeld hebben. Zodat je snel weer mobiel bent. Je hoeft hiervoor alleen maar twee eenvoudige stappen te volgen.


Hoe meld ik een schade?
Als je schade hebt gereden kan je deze melden via het Europees Schadeformulier (Download hier het Europees Schadeformulier) of via de mobiele website www.mobielschademelden.nl.

  • Verkeersrechtsbijstand
  • Heb je de dekking verkeersrechtsbijstand en is de tegenpartij schuldig aan het ongeval? Dan kan je hier jouw aanrijding melden. Er wordt binnen 24 uur contact met je opgenomen.

Meld je schade
Je kunt dit op de volgende manieren doen.

  • Telefonisch:
    024-366 56 33 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur)
  • Fax:
    024-366 55 08
  • E-mail:
    polisdirect.schade@bovemij.nl
  • Post
    Polis Direct t.a.v. afdeling Schade
    Antwoordnummer 1414
    6500 VD Nijmegen
    (Geen postzegel nodig)

Laat de schade aan je auto herstellen
Valt de schade aan je auto onder de dekking? Kies dan zelf je schadehersteller. 
 

  • Eigen keuze
    Bij Polis Direct bepaal je zelf waar je je auto laat repareren. Polis Direct adviseert je om bij deze keuze de juiste afweging te maken. Vakkundig en gekwalificeerd herstel is belangrijk voor het behoud van de waarde van je auto -en belangrijker nog- voor je eigen veiligheid. Deze zekerheid krijg  je bij een BOVAG aangesloten schadehersteller.
  • Advies
    Wil je hulp bij het kiezen van een schadehersteller? Polis Direct adviseert een BOVAG aangesloten autobedrijf.
  • Kies hier je dichtstbijzijnde schadehersteller

Schade melden Thuispakket

Schade die valt onder een van deze vijf verzekeringen van het Thuispakket (inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en gezinsongevallen) meld je als volgt:


Vul het schadeformulier Thuispakket in
Heb je schade aan je meubels of vloerbedekking? Of is er in je woning ingebroken? Vul het schadeformulier Thuispakket in. Download hier het formulier en stuur het naar onderstaand adres.

  • Rechtsbijstand
  • Een geschil melden kan ook hier. Er wordt binnen 24 uur contact met je opgenomen.

Meld je schade
Je kunt dit op de volgende manieren doen.

  • Telefonisch:
    024-366 56 33 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur)
  • Fax:
    024-366 55 08
  • E-mail:
    polisdirect.schade@bovemij.nl
  • Post
    Polis Direct t.a.v. afdeling Schade
    Antwoordnummer 1414
    6500 VD Nijmegen
    (Geen postzegel nodig)


Schade melden Reisverzekering


Schade op reis
Je hoopt liever niet dat het nodig is maar het kan voorkomen dat je direct hulp nodig hebt tijdens je reis, dan kun je gebruik maken van de hulpdienst ter plaatse. Deze staat 24 uur per dag voor je klaar. Het telefoonnummer van deze alarmdienst is: 0031 (0)24-366 56 56.


Administratieve afhandeling in Nederland
De administratieve afhandeling van je schade gebeurt na je reis in Nederland. Je kunt de schade die je op de doorlopende reisverzekering wilt verhalen uitsluitend telefonisch aan ons doorgeven. Daarnaast hebben wij een ingevuld en ondertekend schadeformulier nodig. U kunt deze hier downloaden. Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken tussen 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 024-366 56 33


Mobiel schade melden

Een snellere schade afwikkeling na een schade. Het papieren schadeformulier is niet meer nodig met de lancering van de gratis schade app van het verbond van verzekeraars.

Lees hier meer over de schade-app