Benieuwd welke stappen wij zetten bij het behandelen van een schade?
Bekijk onze procedure in het onderstaande pdf-bestand.
Schade aan je auto, motor of caravan wil je vlot en goed afgehandeld hebben. Zodat je snel weer mobiel bent. Je hoeft hiervoor alleen maar twee eenvoudige stappen te volgen.
Hoe meld ik een schade?Als je schade hebt gereden kan je deze melden via het Europees Schadeformulier (Download hier het Europees Schadeformulier) of via de mobiele website www.mobielschademelden.nl.
Meld je schade Je kunt dit op de volgende manieren doen.
Laat de schade aan je auto herstellenValt de schade aan je auto onder de dekking? Kies dan zelf je schadehersteller.
Schade die valt onder een van deze vijf verzekeringen van het Thuispakket (inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en gezinsongevallen) meld je als volgt:
Vul het schadeformulier Thuispakket inHeb je schade aan je meubels of vloerbedekking? Of is er in je woning ingebroken? Vul het schadeformulier Thuispakket in. Download hier het formulier en stuur het naar onderstaand adres.
Meld je schadeJe kunt dit op de volgende manieren doen.
Schade op reisJe hoopt liever niet dat het nodig is maar het kan voorkomen dat je direct hulp nodig hebt tijdens je reis, dan kun je gebruik maken van de hulpdienst ter plaatse. Deze staat 24 uur per dag voor je klaar. Het telefoonnummer van deze alarmdienst is: 0031 (0)24-366 56 56.
Administratieve afhandeling in NederlandDe administratieve afhandeling van je schade gebeurt na je reis in Nederland. Je kunt de schade die je op de doorlopende reisverzekering wilt verhalen uitsluitend telefonisch aan ons doorgeven. Daarnaast hebben wij een ingevuld en ondertekend schadeformulier nodig. U kunt deze hier downloaden. Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken tussen 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 024-366 56 33
Een snellere schade afwikkeling na een schade. Het papieren schadeformulier is niet meer nodig met de lancering van de gratis schade app van het verbond van verzekeraars.
Lees hier meer over de schade-app
Jaarlijks voert Polis Direct een klanttevredenheidsonderzoek uit volgens de normering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren controleert doorlopend de kwaliteit van onze dienstverlening, Klanten beoordeelden Polis Direct in het meest recente onderzoek met een 8,0!